Wat je aandacht geeft groeit

Relatiemanagement is méér dan alleen klantgegevens verzamelen. Het is vooral aandacht geven aan klanten en zakenrelaties. Zorgen dat het contact met jouw bedrijf of product zó goed bevalt dat het hun nog lang zal heugen. 

Door de komst van het internet speelt het contact zich in alle openheid af. Merken, bedrijven en non-profitorganisaties moeten meer moeite doen om zichtbaar te maken wie ze zijn en waar ze voor staan. Google, vergelijkingswebsites, social media: klanten kunnen overal zien wat er nog meer op de markt is. Je moet écht je best doen om je te onderscheiden. En zodra je in beeld bent je beloftes ook waarmaken. Want mensen hebben vaak torenhoge verwachtingen.

Enkele tips:

  1. Besteed veel aandacht aan je klanten, zodat ze méér dan tevreden zijn en zelfs je ambassadeurs worden. Ze blijven je niet alleen trouw als klant, maar vertellen ook anderen vol enthousiasme over jouw bedrijf.
  2. Men wil persoonlijke aandacht! Laat een klant merken dat je oprecht betrokken bent, daarmee maak je het verschil! Een persoonlijke en onverwachte attentie heeft altijd effect. Denk daarbij aan een kaartje met verjaardagen en/of geboortes, etc. etc.
  3. Wijs op interesses van de klant, zowel zakelijk als persoonlijk. Op de website van de klant, in vakbladen over zijn bedrijfstak of op social media kun je vaak leuke aanknopingspunten vinden. 

Hulp nodig bij bovenstaande tips? De medewerkers van Allround zijn je graag van dienst!

Wat Je Aandacht Geeft Groeit