Waarom zou je kiezen voor een Personal Virtual Assistant

Ondernemen is topsport. Als ondernemer ben je eigenlijk altijd druk. Er ligt veel op je bord en de dag is altijd tekort om alles gedaan te krijgen. Een ellenlange to-do-lijst, e-mails beantwoorden, klanten helpen, de administratie, inkoop, marketing, klantenservice, productontwikkeling, noem het maar op. Er zijn elke dag veel bordjes die je in de lucht moet houden. 

Tijd is geld

Heb je je aan het eind van je dag wel eens afgevraagd: wat heb ik nou eigenlijk gedaan vandaag? Weet je eigenlijk wel hoeveel tijd je per week besteedt aan taken die helemaal niet bijdragen aan jouw corebusiness? Móet je wel echt alles zelf doen? Er zijn veel taken die je misschien veel liever uitbesteedt, zodat je je kunt focussen op waar je echt goed in bent: ondernemen.

Een Personal (Virtual) Assistant kan je hier heel goed bij helpen.

Wat is een Personal (Virtual) Assistant?

Een Personal (Virtual) Assistant is jouw rechterhand die niet op jouw kantoor zit, maar je vanaf haar eigen kantoor, op afstand helpt. Je kunt zo’n ervaren professional inhuren om diverse taken van je over te nemen, zodat jij meer tijd en energie overhoudt voor de dingen die écht belangrijk zijn of die je gewoon veel leuker vindt.

Wat kan een Personal (Virtual) Assistant voor je doen?

Heb je even? Het kan namelijk van álles zijn. Het heeft allemaal te maken met jouw eigen behoeften. Maar hier volgen een aantal voorbeelden:

  • Administratie: factureren, boekhouding, debiteurenbeheer.  
  • Klantenservice: telefoonbeantwoording, orderverwerking, beantwoorden van vragen, klachtenafhandeling, orderbevestiging, aftersales. 
  • Agendabeheer: planning van afspraken, meetings en evenementen, beantwoorden van e-mails. 
  • Office (HR) Support: het beantwoorden van vragen van je medewerkers, het opstellen van contracten, het bijhouden van vrije dagen, het (bij)bestellen van kantoorartikelen. 
  • Reizen: boeken van vluchten, hotels en treinkaartjes, regelen van visa en reisverzekeringen. 
  • Privézaken: cadeaus regelen, restaurants reserveren, afspraak maken bij de kapper, de tandarts, de garage, weekendjes weg uitzoeken en bespreken. 
  • Business Support: het adviseren bij diverse vraagstukken, het meedenken in zakelijke- en/of privékwesties. 

De voordelen van het inhuren van een Personal (Virtual) Assistant

Er zijn veel voordelen te noemen voor het inhuren van een Personal (Virtual) Assistant:

  • Tijdwinst: je bespaart heel veel tijd. Tijd die je kunt besteden aan jouw core business, het helpen van je klanten en misschien nog wel belangrijker: je houdt veel meer tijd over voor je gezin, voor die mooie reis die je altijd al hebt willen maken of voor die leuke hobby.
  • Focus: je kunt je beter concentreren op de taken waar je goed in bent en waar je een passie voor hebt, want je weet dat de andere taken in goede handen zijn.
  • Productiviteit: je dagen worden veel productiever en efficiënter doordat je niet langer wordt afgeleid door routinematige taken.
  • Stressreductie: je ervaart minder stress doordat er veel randwerkzaamheden van je worden overgenomen.
  • Kostenbesparing: je bespaart op de kosten van vast personeel, omdat je alleen maar betaalt voor de productieve uren. Ook hoef je geen werkplek voor je PVA in te richten, want dat heeft ze zelf al gedaan. En werk je samen met een bureau waar ze meerdere Personal (Virtual) Assistants in dienst hebben, dan heb je ook nog eens continuïteit in je werkzaamheden want je ‘eigen’ vaste (PVA) heeft een achtervang in die gevallen dat zij vrij is, vakantie heeft of onverhoopt ziek is uitgevallen. 
  • Flexibiliteit: je kunt een PVA heel flexibel inhuren. Voor een vast aantal uren per week of per maand, of voor een bepaald project.
  • Professionaliteit: een eigen Personal (Virtual) Assistant zorgt voor een professionele uitstraling van jouw bedrijf. 

Is een Personal Assistant iets voor mij?

Die vraag is lastig één, twee, drie te beantwoorden. Het hangt mede af van jouw behoeften en natuurlijk ook van je budget. Als je een drukke ondernemer bent die meer tijd en focus over wil houden voor de belangrijkste taken, meer privétijd wil, of alleen maar de dingen wil doen die je leuk vindt, dan is een Personal (Virtual) Assistant zeker het overwegen waard.

Hoe vind ik de juiste Personal Assistant?

Je kunt een gespecialiseerd bureau inhuren die bemiddelen in Personal (Virtual) Assistants, je kunt in je netwerk navragen wie er met een PVA werkt en hoe dat bevalt of je kunt zelf op zoek gaan via een vacaturesite. 

Maak kennis met Allround Support

Je kunt ook met één van ons een afspraak maken voor een kennismaking. Allround Support is een betrouwbaar bureau dat al 26 jaar de meest uiteenlopende taken overneemt van drukke ondernemers. Onze ervaren Personal (Virtual) Assistants staan klaar om jou te helpen met jouw werkzaamheden.

Wij werken met een team van drie ervaren PVA’s die allemaal gespecialiseerd zijn in verschillende soorten werkzaamheden. Wij kijken naar de vraag van de klant en selecteren de PVA die het beste bij jouw bedrijf past. Jouw PVA heeft altijd een achtervang, zodat de werkzaamheden ook bij ziekte of vakantie doorlopen. Zo ben je altijd verzekerd van jouw hulp op afstand! 

Ben je klaar met die overvolle dagen en taken die helemaal niet bij je passen?

Neem dan vandaag nog contact op met Allround Support en ontdek wat een Personal (Virtual) Assistant voor jou kan betekenen.

 

Stay Allround pakket

Get Allround pakket

Be Allround pakket

Stay online pakket

Get online pakket

Be online pakket

Stay Connected pakket

Get Connected pakket

Be Connected pakket